vineri, 16 februarie 2007

Dormi!




Dormi!
de Mihai Eminescu




De ce te temi? au nu eşti tu cu mine?
Las' ploaia doar să bată în fereşti -
­Las' vântul trist prin arbori să suspine,
Fii liniştită tu! Cu mine eşti.

Ce te-ai sculat şi te uiţi în podele?
Uimită pari şi pari a aştepta.
Nu poţi vedea cu ochii printre ele - ­
Vrei să-ţi aduci aminte de ceva?

Lasă-te-n perini ­- eu îţi voi da pace.
Dormi tu -­ şi lasă să rămân deştept.
Pe când citesc, întotdeuna-mi place,
Din când în când să cat la tine drept,

Să văd cum dormi... să te admir cu drag...
Cu gura-abia deschisă-ncet respiri,
De pe condei eu mân-atunci retrag.
Pătrunde pacea tristele-mi gândiri.

Frumoasă eşti... o prea frumoasă fată.
Ca marmura de albă-i a ta faţă.
Îmi vine să alerg la tine-ndată
Ş-astfel cum dormi să te cuprind în braţă.

Dar te-ai trezit... păcat! şi nu mă-ndur.
Dormi liniştit c-un braţ pe după cap.
Din când în când cu ochiul eu te fur,
Din când în când din mână cartea scap.

Şi-s fericit... Pulsează lunga vreme
În orologi cu paşii uniformi...
De ce te temi? Cu mine nu te teme!
De nu te culci, te culc cu sila... Dormi!


Ador poezia asta. Mai ales ca am si tratit-o din plin. Al meU si anume iubit, stie la ce ma refer :D

Un comentariu:

Anonim spunea...

Să văd cum dormi... să te admir cu drag...
Cu gura-abia deschisă-ncet respiri...



tE iubeAsC atunci cand dormi si zambesti fara sa stii, cand visezi ingeri ca tinE sau cand imi canti melodii.

tE iubeAsC cand stai pe pat privind atent la "Stewie", cand tE uiti la un film atat de captivata de el, cand te privesc printre firele de par, cand ma privesti, cand te privesc, cand dormi si cand esti treaza sau atunci cand te trezesti si ma privesti asemenea unui copilas...

tE iubeAsC pentru ca dupa ce pleci tU ador mirosul ramas pe tot ceea ce atingi.

tE iubeAsC din multe motive, asa de multe incat si numaratul stelelor e ceva mai usor decat enumeratul motivelor mele...


ma inchin in fata tA scump inger rupt din al meU vis si asezat pe-aceasta scena pe care zi de zi imi joc rolul. multumesc ca ai venit sa fii alaturi de minE "actor principal"